nu tänker jag dra mitt strå till stacken !

har funderat på en sak, man läser hela tiden om hemska saker så som barn som dör i kriget, barn som till och med krigar, oskyldia offer osv.
naturkatastrofer med, Haiti, Island, Thailand och allt vad det nu är.
det gör ont i hjärtat när man läser om det, så många människor som mister livet. eller människor som kämpar dagligen för att överleva, för att få äta lite mat och dricka rent vatten.

men så om man då kollar på sverige, det största problemet som alla verkar koncentera sig på just nu är de jävla kunga bröllopet.
läser jag om det en gång till, eller hör kärringarna på bussen att prata om det kommer jag skrika rakt ut.
vem fan bryr sig om det?

vi borde koncentrera oss mer på valet som vi nu ska göra i september, borde koncentrera oss på att Moderaterna lurar svenska folket om och om igen. inser inte alla hur de drar oss vid näsan hela tiden?
behandlar oss precis som om vi är för dumma för att inse att de lurar oss.
det har inte blivit bättre sen de kom till makten, det har till och med blivit sämre, vad hände med allt som de lovade svenska folket?
varför blir det ofta så, att många politiker lovar att förändra så mycket men ingenting händer.

jag är socialdemokrat rakt igenom, och det är jag jäkligt stolt över. försöker att hålla mig aktiv inom ssu nu med, så mycket som tiden tillåter.
nu inom de närmsta dagarna tänker jag ta upp vad vi står för, vad jag står för. alla tycker vi annorlunda, men vi måste också få fram våra åsikter, det fungerar inte att sitta hemma på soffan och tycka ne jäkla massa och sen bli irriterad när det inte blir som ni vill.

en sak som retar gallfeber på mig är att partier får inte längre vara på skolarna och kampanja, inte här i helsingborgs kommun iallafall, förstår inte riktigt hur de tänker där, ungdomar är ej medvetna om vad de olika partierna står för, jag kan slå vad om att mer än hälften inte ens kan namnge de olika partierna.

så vi borde hjälpas åt och nu tänker jag dra mitt strå till stacken.
tänker inte sitta och säga att det enda rätta är att rösta rött även om så är fallet, utan jag kör en annan taktik, ska lägga fram fakta så ni kommer hålla med mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0