sluta förstöra för alla andra !

så vad är det alla vi tjejer strävar efter ? respekt och jämställdhet.
har en massa olika synpunkter på detta ämnet, och jag själv som tjej vill bara inte ha det utan jag kräver det.

men vad innebär då jämställdhet:
Jämställdhet innefattar mäns och kvinnors lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter och innebär att kön inte skall vara ett omotiverat hinder för personlig utveckling. Det inkluderar därmed bland annat samma möjligheter till samhällsinflytande, ekonomiskt oberoende, företagande, och utveckling i arbetet.

Men hur kan vi kräva en sak när vissa av oss går helt emot det? Jag har alltid varit för att man ska få ha på sig vad man vill, men tyvärr en tjej som går i en så kort kjol så hon visar allt kan inte vilja ha respekt, för hur kan man kräva att andra respekterar än när man tydligt inte själv gör det ?
Ni ska bara höra vilka ord jag kan säga när jag ser tjejer vika ut sig på det sättet, varför inte lämna lite till fantasin? låt killarna vara lite nyfikna, hur kul är det med en tjej som ger allt direkt... Jag själv hade aldrig kunnat gå ut så, hatar det när killar visslar efter än, skriker osv enbart för att man har en tajt, kort, urringad klänning, jag känner mig smutsig direkt.
Så om vi vill kräva respekt och jämställdhet borde vi med tänka på vad vi gör, tänk på alla tjejer som kämpar för att få lite respekt på jobbet, hemmet i skolan osv. för en kvinna som vill ha samma lön som en man, det är en självklarhet speciellt om de gör exakt samma sak på jobbet.

Killar borde tänka lite längre än vad näsan räcker, tänk så här, alla tjejer är någons dotter, mamma, syster, kusin osv, ni kränker tjejerna, sen finns det tjejer som ber om det, de är jag fullt medveten men varför uppmuntra varandra till att svina rundor.
Nästa gång ni ser en tjej och vill ta henne på röven som exempel tänk på att det är någons syster, och jag kan sätta allt på att ni ej gillat om någon gjort så mot eran syster !

Kommentarer
Postat av: yasmine

hahaha jaja men nu är där en omröstning på bloggen. gå in och rösta där nu dååååå :P

2010-02-04 @ 10:49:43
URL: http://yasminaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0