please help us !

Jaha nu har jag alla dessa åsikter igen , om allt som pågår, Sverige är ett land som har fullt av hycklare !

Alla är så oroade över ungdomarna, ungdomarna är de enda som visar vad de tycker rakt ut, medans vuxna låtsas som om ingenting tills något händer, som en brand eller en naturkatastrof.
Som det här med Haiti, det landet har varit ett väldigt fattigt land länge, i behov av hjälp, men det är ingen som brytt sig, det krävdes att tusentals människor skulle dö för att någon skulle reagera och vilja hjälpa till.
Och alla de länder som lever i krig, människor dör varje dag men det är ingen som bryr sig !
Som den dagen då Anna Lindh blev mördad, jag vet om att hon betyde mycket för detta landet men det vart fler saker som hände den dagen som ingen la märke till.
Ex en man rymmde från psyket, knivmördade en fyraårig flicka, om jag minns rätt vart det på hennes dagis eller i närheten.

Vi bryr oss om helt fel saker, det handlar ej om vem som blir mördad, det handlar om varför det händer och hur kan vi alla tillsammans förhindra att det händer igen?

Det finns så mycket hat överallt, mellan olika religioner, mellan länder och mellan människor, om alla lagt allt det hat på något bra istället så hade det inte funnits krig osv.

Detta landet börjar gå åt helvete, som här i Helsingborg, går man nere på söder mitt på dagen så kan man se hur de hemlösa sitter och delar sprutor öppet, är detta verkligen det vi vill att barnen ska se?
Ibland kan där ligga ett par sprutor, vad tror ni händer om ett litet barn får tag i den?
Jag vill inte ens tänka på det, men en sak är säkert jag tänker inte bara sitta och titta på längre, man kan inte förlita sig på något/någon längre.
Präster och poliser som sexuellt utnyttjar barn, poliser som blundar för brott osv.
En man kan våldta en kvinna och sen komma undan med det, eller få några månader, det är en skam, att ett knarkbrott ger mer tid i fängelset än en våldtäckt, en våldtäckt förstör livet för en kvinna, tänk att bära på det i resten av sitt liv.
Det är bara en tidsfråga innan alla börjar ta lagen i sina egna händer.
Är det ingen som ser vart detta land är på väg?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0